torsdag 3 december 2020

Bidrag 2

 Mamma älskar Eskil

Jag stänger ned datorns lock. Mamma är hemma. Jag sitter tyst i hopp om att hon bara glömt sin plånbok igen. Jag skakar. Nej, plånboken har hon med sig. Hon ska inte iväg. Jävla skola. Jag vågar inte sätta på datorn igen. Lektionen börjar snart. Det hjälper inte, oavsett vad jag gör kommer jag hamna i knipa. Antingen drar jag av oron som ett plåster, öppnar datorn och är med på min lektion. Eller så stannar jag här tyst och hör mammas telefon plinga med ett meddelande från läraren. Mina händer skakar. Ogiltigt lösenord. Eskil? Avslöjad. Jag gör mig redo. Hela min kropp spänns. Jag är här mamma.


Duschens strålar slår hårt mot min rygg. Hej gubben, jag hörde inte att du va hemma. Varmvattnet har tagit slut för länge sen men jag är inte ren. Nej, jag hade lektion. All tvål och allt vatten i världen hade inte kunnat göra mig ren. Mamma älskar mig och jag älskar mamma. Jag ska självklart inte säga något, det hade gjort mamma ledsen. Som pappa brukade säga: en ledsen mamma är en ledsen familj. 


Jag saknar pappa, jag älskar mamma men jag saknar pappa. Det var bättre då. Varför ska allt detta hända mig?

Jävla skola.


Rösta här: https://forms.gle/ngCVMtBoymAQ6NTi9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar